Lakaran Proton MPV keluaran 2009



Ini adalah proton mpv yang telah saya lakar berdasarkan daripada gambar-gambar spyshot yang ada dekat internet ini. Walaupun begitu lakaran ini bukanlah bentuk yang sebenarnya. Bahagian lampu tu berdasarkan imaginasi saya sahaja. Tayar yang saya lakarkan itu mungkin terlalu besar untuk mpv. Proton mpv mungkin akan keluar pada awal pertengahan tahun 2009 berdasarkan sumber daripada proton.

Berdasarkan sumber daripada Paul tan, kemungkinan rekabentuk proton mpv ini lebih menyerupai Toyota Wish tetapi bahagian belakang tidak rendah tetapi lebih tinggi daripada Wish. Rekabentuk depan mungkin menyerupai lain-lain proton yang terbaru seperti neo atau saga. Proton mpv ini mungkin lebih praktikal dan sesuai untuk dijadikan kenderaan keluarga.

Proton mpv ini dijangka berharga lebih kurang dalam 60,000 ke atas berdasarkan sumber yang boleh dipercayai tetapi mungkin berbeza. Proton akan mengeluarkan kenderaan yang sesuai untuk rakyat malaysia dengan harga yang berpatutan supaya dapat bersaing dengan syarikat-syarikat automotif yang lain.
Tag : proton mpv 2009, proton mpv sketches, Lakaran proton mpv

2 komen:

Azman at: 1:30 AM said...

Nampak sporty.

dunia reka at: 7:00 PM said...

mungkinla..tapi ini cuma lakaran saya saja..:)
terima kasih sebab bertandang ke blog saya..